петак, 16. јун 2017.

ДУАЛНИМ ОБРАЗОВАЊЕМ ДО ЛАКШЕГ ЗАПОСЛЕЊА

ПОЉОПРИВРЕДНО-ВЕТЕРИНАРСКА ШКОЛА У РЕКОВЦУ

ОДОБРЕН УПИС КОМБИНОВАНОГ ОДЕЉЕЊА ПО ПРОГРАМУ ДУАЛНОГ ОБРАЗОВАЊА

За ђаке који упишу овај смер постоји обезбеђен песплатан интернат.Постоји и могућност судирања после завршене ове трогогдишње школе. 


         Министарство просвете одобрило je  упис комбинованог одељења трећег степена и то цвећар, вртлар и пољопривредни произвођач, уместо одељења пољопривредни техничар које је четвртог степена. Ово комбиновано одељење је по програму дуалног образовања, што значи да ће деца примати месечну новчану надокнаду у складу са могућностима. За ђаке који упишу овај смер обезбеђен је бесплатан интернат. Постоји могућност студирања после завршетка ове трогодишње школе.
           
И данас, после 50 година постојања, Пољопривредно-ветеринарска школа у Рековцу ужива велики углед.
Разлог томе је максимално и стално иновирање наставних садржаја и применa савремених метода и техника едукације, почев од основног струковног до специјалистичког, перманентног и других облика образовања.
Ученици наше школе  проводе време у модерно опремљеним учионицама  применом најновије технологије у образовању, модерног и удобног простора.
Школа је опремљена савременим  информатичким кабинентом и  рачунарима последење генерације као и савременим помагалима.
Професори Пољопривредно-ветеринарске школе су врхунски  стручњаци, максимално предани раду са ученицима.
Практичну наставу ученици обављају на школској економији .
Школа располаже земљиштем, потребном механизацијом за његову обраду, модерно уређеним шталама у којима се налазе животиње о чијем здрављу и напредовању рачуна воде запослени радници и професори који знање и љубав према животињама преносе на ученике. У склопу школске економије планирана је набавка неколико грла коња. Школа има тракторе и потребне  прикључне машине и  обрађује око 80 хектара земље, како у свом  власништву тако и оно које  узимамо под закуп.
На ораницама школа засађује све врсте житарица: пшеницу, кукуруз, овас, јечам, соју....
Такође на својим парацелама производи све врсте повртарских култура:  папирку, парадајз, краставце, купус, грашак...
Има краве музаре, расне свиње и мангулице,  овце и козе. У плану  је отварање  фарме товних пилића и кока носиља. Такође  школа има  стакленик и пластенике где ће цвећари моћи да изводе практичну наставу.  
Школа се бави и производњом меда где поседује 40 – ак кошница са тендецијом повећања.
Да би ученици стекли  шири спектар искуства у односу на основни школски програм у школи су обухваћене и додане ваншколске активности као што су активности ученика у школском ансамблу Културно-уметничког друштва, групи рецитатора , литерарној групи , драмској групи, групи инструменталиста,  групи интерпретатора народних и забавних песама, групи љубитеља лепе фотографије...
Све ове секције имају свој план и програм, као  и своје руководство.

Дом ученика налази се на лепом месту, окружен зеленилом, урађеним парком и цвећем разних боја. Када процветају  дугогодишње липе, милина је проћи поред интерната, а посебно становати у згради која је прилагођена за саврмени смештај ученика.

Директор школе, Владица Марковић, проф,   сматра да је ова образовна установа идеална за све младе људе који желе да се баве овим послом у будућности.

            -  Пољопривреда је једна од највећих шанси за запошљавање у Србији. Традиција ове школе је изузетно дуга – каже директор школе  и додаје - Препоручио бих свршеним осмацима из нашег региона и шире да упишу нашу школу, јер ће овде стећи право знање из ових области –

            Увођењем новог смера, комбинованог одељења по програму дуалног образовања, пружамо ученицима шансу  у смислу исказивања потреба која то занимања треба школовати јер млади треба да виде док се још школују како то изгледа кад се ради, па их то и опредељује можда и за отпочињање неког самосталног посла.
            Овде смо увидели шансу за отпочињање самосталног посла у области пољопривредне производње, цвећарства и повртарства.

            У области смера пољопривредног произвођача, ученици са баве пољопирвредном производњом : ратаством, повртарством  и воћарством.  Уче како да припреме тло за сејање и сађење, орање, ђубрње , наводњавање. И свет то на парацелама школске економије. Прате раст и развој житарица, крмног биља (за исхрану стоке) или поврћа. Уче како да сазреле усеве жању, убирају, складиште и дистрибуирају на тржиште.  Уче како се прерађује ратарски производи за индустријску производњу.
            У школи радиће на фарми, пластеницима и стакленицима , а у пракси по завршном школовању у шећеранама, млиновима, уљарама, у предузећима за прераду воћа и поврћа.Ученици ће бити оспособљени   самосталну пољопривредњу   као успешним вођењем сопственог газдинства..
Са звањем пољопривредни произвођач, ученици се могу запослити у свакој радној организацији која се бави производњом ратарских, воћарских, повртарских и виноградарских култура, на сточарским  фармама, у предузећима за прераду воћа и поврћа, у млиновима, а оспособљени су и да сами воде своју пољопривредну производњу.
Могу наставити и школовање путем доквалификације у образовни профил пољопривредни техничар.
 Циљ је да се већ током формалног образовања, стекну функционална, практична и применљива знања и развију вештине које би им омогућиле да се одмах по завршетку школовања, у што краћем временском периоду, укључе у реални процес рада, да практично већ током школовања науче да примењују теоретско знање које стичу и да можда по завршетку школовања, и сами оснивају сопствене бизнисе.
            И све ове три области, пољопривредни произвођач, цвећар и вртлар су директно компатибилне како са окружењем где се школа налази, тако и у условима саме школе где се настава изводи. Расположивост школских капацитета пољопривредног земљшта,  механизацијом, сточним фондом, као и парцелама за повртарске културе обезбеђују сигурно основу за оспособљавање ученика за отпочињање сопствеог бизниса из наведених смерова. Програм дуалног образовања предвиђа и  склапање уговора са послодавцима а да послодавци дају ученицима  и одређену надоканаду у колико желе да их задрже код себе.
            Пракса производња цвећа у средини где се школа налази у последње  време све више добија на значају. То је и разлог више да се ученици добро оспособе и стекну знања из ове области и стекну услове за сопстевни бизнис.
            Конкретна обука вршиће се у сопстевним стакленицима које ће школа још изградити за ове потребе.
Ученици на смеру  за цвећаре  стичу  знања о врстама и карактеристикама саксијског и резаног цвећа, као и о зеленилу које се користи као помоћни материјал у цвећарству. Ученици  ће овладати техником израде аранжмана и декорација за разне прилике, а оспособиће се и за декорацију простора цвећем. Посебан део учења посветиће се нези, пресађивању и одржавању саксијског, сезонског и резаног цвећа.
Озбизиром да се и сама школа налази у прекрасном и лепо уређеном амбијенту, препуном засађеног украсног биља  шансе за оспособљавањем вртлара су велике.
Ученици ће имати прилику да се уче узгоју различитх врста укрсног биља и цвећа, дрвећа воћа и поврћа, размножавању садница  и  њиховим засађивањем по парковима, вртовима и окућницама. Саднице  украсног дрвећа припремаће се  за продају .
И још много тога имало би се лепог и корисног говорити о актративним занимањима која су практична за примену одмах после  завршеног школовања а и могућностима примене  и самом току школовања.
Овом приликом позивамо ученике да упишу  једно од ова три  атрактивна смера у  Пољопривдно-ветеринарској школи у Рековцу и себи створе услове за соптвени бизнис.





                                                                                             Милан Р. Јовановић

Нема коментара:

Постави коментар